Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez prezes73
    jttt, po jakim czasie od zgaszenia słyszysz rozrząd? ja miałem wymieniany przy 85kkm , ale u mnie mocno napi...ał
    prezes73, jttt - mocniej, inaczej, niż na filmie crom. de na str. poprzedniej, jak często, bo u mnie w ciągu dnia czasem można usłyszeć kilka razy :?: . Gdyby to było po kilku dniach, nie zawracałbym sobie i innym głowy.

    Czy na tą dolegliwość lepszy byłby olej 5W40, 5W30 czy jednak pozostać przy 0W40 ?

    Czy ten terkot pochodzi od napinacza, czy wariatora - jakie są tu doświadczenia, wiedza, argumenty warsztatów i ASO ?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jttt
    Po jakim kolwieg czasie do 2 dni odpala normalnie.Ostatecznej decyzji jeszcz nie podjolem ,moze jednak sie zdecyduje.
    jak po takim czasie dopiero się odzywa to nie jest źle ;-)

    [ Dodano: Pią 17 Cze, 16 23:09 ]
    jttt, Zresztą co będę się mądrzył, poczytaj, niby wszystko było ok: http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...er=asc&start=0

    Zostaw komentarz:


  • jttt
    odpowiedział(a)
    Po jakim kolwieg czasie do 2 dni odpala normalnie.Ostatecznej decyzji jeszcz nie podjolem ,moze jednak sie zdecyduje.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    jttt, A jak postoi krócej? np.2 godziny?

    [ Dodano: Pią 17 Cze, 16 21:11 ]
    Zamieszczone przez jttt
    Samochod z lutego 2009.
    czyli masz 1 wersję, ja bym wymienił, ta wersja jest najgorsza, najbardziej awaryjna

    Zostaw komentarz:


  • jttt
    odpowiedział(a)
    Samochod ma przejechane 97 tys.T erkotanie zauwazzylem gdzies przy 50 tys byc moze bylo wczesniej ale nie zwracalem uwagi .Terkotanie ewidentnie po 2-3 dobach nie odpalania wczesniejsze terkotanie nie zdazylo sie nigdy.Terkotanie tylko 3 sek. potem spokojna praca.Olej mobil 1 co 15tys.Samochod z lutego 2009.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    jttt, po jakim czasie od zgaszenia słyszysz rozrząd? ja miałem wymieniany przy 85kkm , ale u mnie mocno napi...ał

    Zostaw komentarz:


  • jttt
    odpowiedział(a)
    Prezes73e. Rowniez caly czas mam dylemat.Tym bardziej , ze czeka mnie dluzszy wakacyjny wyjazd wykupione asistance.Zdaniem laika ale po kilku rozmowacch ze specjalistami terkot po 2-3 dobach moze byc zwiazany z cofaniem sie napinacza i splynieciem oleju z ukladu rozrzadu.Zaznaczam ze nie jestem specjalista i moj wpis moze subiektywny i opiera sie tylko na tym co uslyszalem.Sadze ,ze warto jeszcze zajrzec na zagraniczne fora.Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    jttt, Jasne że nie ma co się nakręcać,tylko że, znam mechanika co robił rozrząd bo przeskoczył o 1 ząbek, w ASO byłem świadkiem (rok temu) jak szef serwisu z kierownikiem dyskutowali o roz...nym silniku bo łańcuch przeskoczył, paru tu na forum również miało taką sytuację, więc nie wiem czy to jest tylko nakręcanie się. Jak na jedną osobę która o tym słyszała to już dużo ;-)
    Większość chce uniknąć takiej sytuacji, zwiększenia kosztów.

    Zostaw komentarz:


  • jttt
    odpowiedział(a)
    Witam.Potwierdzam wczoraj bylem w ASO skody scenariusz rozmowy identyczny ,mechanik zajmujacy sie silnikami 1.4 TSI powiedzial dokladnie to samo.Stwierdzil ze jezeli bardzo chce moga wymienic caly rozrzad, cena z robocizna ok 3tys.Stwierdzil ze wszystkie samochody z tymi silnikami stojace na placu ,nowe lub uzywane po trzech dobach stania odpalaja tak samo.Moj golf 6 1.4 TSI 122 przy 97 tys km nie jest niczym nadzwyczajnym.A pieniadze planowane na zbedny wydatek przeznaczyc na wakacje oczywiscie niezobowiazujaco.Tych silnikow jezdza setki tysiecy o ile nie milionow.Niech ktos poda przyklady zerwania lancucha,przeskoczenie o oczko jest bardzo ale to bardzo sporadycznym zdarzeniem.Oczywiscie wszystko moze sie zdarzyc ale chyba sami sie nakrecamy.Podobna opinie slyszalem oczywiscie niezobowiazujaco w kilku ASO i niezaleznych warsztatach.Jakies ryzyko zawsze istnieje.Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    crom.de,
    Dawniej o tym pisałem. Jestem świeżo po wymianie, mam 900 km na Fuchs LL 0W40. Podobne zaterkotania są od raczej ponad 20 tys. km.

    Od lata ubr. na Mobil 1 ESP 5W30 - tu przez może miesiąc zaterkotania przy uruchamianiu i potem całe lato aż do obecnej wiosny w miarę bez uwag i w miarę bez zaterkotań, najlepiej w stosunku do poprzednich. Przy ok. 10 tys. km uruchomienia silnika losowo (nie zawsze) głośne, terkotanie przez ok 3 sek. po uruchomieniu, odgłosy raz krótsze, raz dłuższe niż wcześniej i słabsze lub głośniejsze (bez nasłuchiwania słyszalne wyraźnie w aucie przy uruchamianiu silnika).

    W maju br. olej zmieniony na Fuchs LL 0W40 i na razie lepsza praca silnika (świeży olej), ale zaterkotania są tak jak wcześniej, losowo - raz z rana po nocnym postoju a innym razem po postoju od ok. 1 godz. Generalnie są często. Może tak jak wcześniej po pewnym czasie częstotliwość zmniejszy się, ale to raczej łudzenie się.
    Może trzeba było próbować z olejem 5W40, trudno powiedzieć.

    Problemu z wyraźnym ubywaniem oleju nie miałem. Na pulpicie nic się nie świeci. Błędów zapisanych w pamięci też nie było.

    Teraz pytanie do znających ten problem, jak odczytywać te odgłosy :?: Na rozrusznik mi to raczej nie pasuje.

    [ Dodano: Pią 17 Cze, 16 16:27 ]
    Wczoraj byłem w ASO :idea: .
    Doradca odsłuchał z dyktafonu nagranie z uruchamiania silnika (według mnie terkotało głośno i wyraźnie przez ok. 3 sek.) i powiedział, że w ich samochodach jest podobnie i jest OK. Terkotanie 1-3 s. według producenta auta może wystąpić w czasie potrzebnym do wytworzenia właściwego ciśnienia oleju w hydraulice silnika. W tej sytuacji, auto nie podlega naprawie. Pokazał mi nawet opis takiego przypadku z zaleceniem dla ASO, co prawda dotyczył silnika 1,2 TSI ale o to samo mniej więcej chodziło.

    Według doradcy, wszystko jest OK. Przy rozciągniętym łańcuchu szuranie będzie słyszalne cały czas na wolnych obrotach silnika. Problem z rozrządem jest też wtedy gdy dochodzi do zakłóceń w fazach rozrządu i zapali się lampka lub gdy każde uruchomienie silnika z rana jest z zaterkotaniem bez względu na pogodę, temperaturę zewnętrzną, porę roku, itd. - u mnie np. zaterkotanie nie zawsze jest z rana.

    Chciał mi też pokazać taki dźwięk w ich 2 samochodach, ale nie chciały zaterkotać. Moje auto miało focha i też nie chciało tego pokazać na żywo :wink:
    Odgłosy zaterkotań na moich nagraniach uznał za bezpieczne, normalne w tych silnikach, bez konieczności dalszej ich weryfikacji i naprawy auta.

    Zalecił też od siebie powrót w przyszłości do oleju 5W30 ( :?. Nie dopytywałem dalej w tym zakresie.

    I teraz nie wiadomo co robić, czy pozostawić to tak jak jest czy na własne życzenie wymieniać kpl rozrządu :roll: :?:

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    endryu, nie interesowałem się tym, bo cena jest jak dla mnie zaporowa. Sam widzisz co to kosztuje tutaj 955€ netto czyli ~1150€ brutto więc za 4400zł to mam rorząd, olej, przegląd, tarcze i klocki tył z wymianą, paliwo DE-PL i całą resztę wydatków na wyjazd do Polski. Na paczkę Princepolo, krówek i parę butelek Tyskiego w Biedronce też jeszcze starczy ;-)

    Zamieszczone przez Sony
    Panowie, co sądzicie o hałasie tego auta przy uruchamianiu silnika, w normie od hydrauliki czy duży problem, jakieś sugestie, może jaka przyczyna, co zawodzi, pilne do naprawy czy można z tym jeździć :?:
    Ile masz do wymiany oleju? Często masz taki bardzo głośny rozruch? Ja się z takim nie spotkałem u siebie. Jednak też mi już się obiło o uszy, że taki mega głośny odgłos to wariator. Zresztą takiego dzwięku nikt tutaj nie zaprezentował dlatego go tu podesłałem.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez crom.de
    Zapytaj go: a dlaczego nie? Co zabrania mi nalać takiego oleju? - ciekaw jestem odpowiedzi.
    Nie drążyłem tego, powiedziałem że jest to olej z normą 502.00 zgodnie z instrukcją auta :wink:

    Zamieszczone przez crom.de
    https://youtu.be/eX72B1Nr_PU - tutaj ponoć winny był WARIATOR który bił o obudowę.
    Panowie, co sądzicie o hałasie tego auta przy uruchamianiu silnika, w normie od hydrauliki czy duży problem, jakieś sugestie, może jaka przyczyna, co zawodzi, pilne do naprawy czy można z tym jeździć :?:

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    crom.de, Wiem, że masz zestaw naprawczy. Z racji Twojego zamieszkania zapytałem Ciebie czy masz info. jak podchodzą do wymiany zestawu i do jakich roczników aut aso Skody i VW w Niemczech?

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    endryu, ale ja mam zrobione na zestawie naprawczym. Pisałem wcześniej.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    crom.de, Nie masz informacji jak w temacie wymiany zestawu naprawczego 03C198229 C zapatruje się aso Skody lub VW w Twojej okolicy :?:

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    sugestia dlaczego tak rzadki olej
    Zapytaj go: a dlaczego nie? Co zabrania mi nalać takiego oleju? - ciekaw jestem odpowiedzi.

    Ja dlatego poczekałem aż będę chciał wymienić olej i już Choć byli chętni wlać stary z powrotem.

    Zamieszczone przez Seba
    Wg. etki zestaw C jest dla samochodów skody
    Ciekawe, że Niemcy montują te zestawy do Golfów już od 2015.

    Zamieszczone przez MOTOR-TALK > Volkswagen > Golf > VW Golf 6 Forum - 8. Juli 2015 um 15:57:52 Uhr
    Golf 6 TSI 90 KW, 06/2009, 72.000KM, VW Garantieversicherung vorhanden
    Gesamtkosten für den Steuerkettentausch inkl. Kleinmaterial und Dienstleistung 955,77 EUR zzgl. MwSt. [łącznie faktura netto - crom]
    Auf der Rechnung steht u.a. ein Reparatursatz [zestaw naprawczy - crom] 150,- EUR netto (03C198229 C) ich denke da sind die Kettenspanner mit drin.
    Nockenwellerversteller [wariator - crom] wurde bereits 05/2013 getauscht, die Reparatur war teurer als der jetzige Kettentausch (1.144,61 zzgl. MwSt [netto - crom] )
    https://youtu.be/eX72B1Nr_PU - tutaj ponoć winny był WARIATOR który bił o obudowę.

    Co do 03C198229D znalazłem teraz, że różni się napęd pompy oleju i jest to przewidziane dla aut po maju 2015 (Tiguan?, Rapid?, Sirocco?, Yeti?). Zamotnowanie go w starszych 1.4 jest niemożliwe ewentualnie (?) po zmianie napędu całego napędu pompy oleju.

    Jako ciekawostka: niemcy dolewają do paliwa oleju od 2T żeby uciszać pompę wtryskową (wysokiego ciśnienia) :lol: Jednak to już jest IMO zboczenie i na wtryski dobrze nie podziała.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez boonsaw
    Olej trzeba spuścić , ale w przypadku gdy jest świeży wlewają go spowrotem ew. dolewają. w moim przypadku 700 ml .
    Też sugerowałem ponowne zalanie tego samego oleju (przebieg 900 km i 3 tygodnie od wymiany na Fuchs LL 0W40) ale w rozmowie tel. napotkałem lekki opór typu nie zalewamy spuszczonego oleju i sugestia dlaczego tak rzadki olej. Oczywiście w rozmowie bezpośredniej może doradca zmieni zdanie :wink:.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Olej trzeba spuścić , ale w przypadku gdy jest świeży wlewają go spowrotem ew. dolewają. w moim przypadku 700 ml .

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kaszub
    Sony napisał/a:

    Powiedzcie mi, czy przy wymianie kpl rozrządu z wariatorem ASO musi spuścić/spuszcza olej z silnika Mam świeży i nie wiem czy potrzebny będzie znów nowy olej .

    Nie spuszczają oleju. Ja też mam świeży i nie wymieniali mi.
    Czy to oznacza, że w komorze pod pokrywą rozrządu nie ma oleju (chyba jednak jest), czy może będzie konieczna dolewka uzupełniająca, w jakiej ilości :?: - pytam na wypadek konieczności dostarczenia takiego samego oleju.
    Pytałem o to doradcę w ASO i ten twierdzi, że trzeba olej spuścić i zalać nowy :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • kaszub
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    Powiedzcie mi, czy przy wymianie kpl rozrządu z wariatorem ASO musi spuścić/spuszcza olej z silnika :?: Mam świeży i nie wiem czy potrzebny będzie znów nowy olej :roll: .
    Nie spuszczają oleju. Ja też mam świeży i nie wymieniali mi.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez yunior81
    Sony, po twoich wpisach wnioskuje, ze nadal nie zadzwoniłeś do dowolnego ASO
    Zadzwoniłem oczywiście rano :wink:
    W dziale części zamiennych powiedziano mi wstępnie, że do mojego auta zestaw z lit.B lub C w zależności od ilości zębów koła napędu pompy oleju (trzeba sprawdzić po otwarciu rozrządu) w cenie 855 zł/kpl . Po nr silnika i VIN auta nie wiedzą który zestaw jest właściwy. Dostawa do ASO w ciągu 3-4 dni.

    W serwisie powiedziano mi wstępnie, że koszt wymiany kpl rozrządu (robocizna) to 1450 zł.

    Nr silnika mam wpisany do faktury zakupu auta - sprawdźcie u siebie :idea:

    Powiedzcie mi, czy przy wymianie kpl rozrządu z wariatorem ASO musi spuścić/spuszcza olej z silnika :?: Mam świeży i nie wiem czy potrzebny będzie znów nowy olej :roll: .

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    Moze to wlasnie ta subtelna roznica CAXC vs. CAXA
    Czyli należałoby się zapoznać z różnicami w podzespołach silnika o powyższych oznaczeniach? Czy różnią się podzespołami? Czy tylko komputerem-oprogramowaniem silnika?

    [ Dodano: Wto 14 Cze, 16 13:44 ]
    Zamieszczone przez Seba
    Moje koło w golfie 6 z 2010r. podobno ma 18/18 i stąd problem.
    U mnie 11.2011 też jest to koło 03C105209AQ Z=18/18 (wg. etki po vin-ie)
    Zamieszczone przez Seba
    I teraz jest najlepsze, wg. etki te zestawy mają koła 19/18 lub 19/23 co widać na zdjęciach
    I tu dobrze by było się dowiedzieć, czy właśnie po zmianie ilości zębów, łańcucha jednak konstrukcyjnie będą one zamienne do tych siedzących w naszych silnikach?. Zmienili konstrukcje rozrządu ale może konstrukcyjnie są one zamienne do naszych czyli np. do koła Z=18/18?

    [ Dodano: Wto 14 Cze, 16 14:28 ]
    Porównałem nr części rozrządu (wg. etki bez aktualizacji) dla mojego nr vin, caxa 11.2011 (model 2012) z częściami dla Leona caxc (model 2012). Podzespoły rozrządu mają te same nr części czyli:

    łańcuch 03C109158A
    napinacz 03C109507AH
    nastawnik 03C109088E Z=36 (dla skody zapis 09.05.2010>>)
    koło łańcuchowe 03C109517F Z=36
    koło łańcuchowe 03C105209AQ Z=18/18
    prowadnica 03C109469K
    prowadnica 03C109509P

    Pytanie do kolegów posiadających dostęp do etki z aktualizacjami czy te nr części są takie same dla obu przytoczonych powyżej silników czyli dla caxa i caxc?

    Zostaw komentarz:


  • Seba
    odpowiedział(a)
    Rozeznałem trochę temat w ASO VW:
    - Oficjalnie zestaw nie jest dostępny dla samochodów marki VW, ani z literką B, ani z literką C, zestaw z literka A to coś innego (pokrywa i napinacz o ile dobrze pamiętam)
    - Wg. etki zestaw C jest dla samochodów skody, zgodnie z załącznikiem nr 1:
    - Zestawy różnią się tylko jednym elementem, jest to koło łańcuchowe, patrz zał. 2 i 3

    I teraz jest najlepsze, wg. etki te zestawy mają koła 19/18 lub 19/23 co widać na zdjęciach. Moje koło w golfie 6 z 2010r. podobno ma 18/18 i stąd problem. (numer mojego koła nabazgrałem długopisem). Najciekawsze jest to, że wg tej samej etki koło z zestawu C jest stosowane w autach (skodach) po 2015r. a zestaw z tym kołem pasuje do aut nawet z 2008r. :shock: Żeby było łatwiej allegro nic nie mówi o kołach 19/x, tylko 18/18 lub 18/23. Ja już nie wiem o co chodzi. :?
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    crom.de, Moze to wlasnie ta subtelna roznica CAXC vs. CAXA

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    kkuligowski, a czy w wawie jest tylko to jedno ASO? Nie możesz zadzwonić do kilku? Masz auto nowsze od mojego i nie pasuje :shock:

    Zostaw komentarz:

Pracuję...